måndag 11 juni 2007

nya utmaningar

Jag vet att jag inte ska gnälla: har redan tappat 16 av 20 graviditetskilon. Men magen har en ny form, och i och med kejsarsnittet är magträning ännu inte att tänka på. Då börjar man fundera på hur man ska klä sig i sommar. Har ett gäng kjolar som är lösa nog att passa. Men det är ju inte värmebölja alla dagar. Har just provat igenom mina byxor, och de sitter inte bekvämt. Och eftersom jag inte planerat att stanna på denna vikt/magform så vill jag inte köpa några nya kläder. Får helt enkelt improvisera med vad jag har. Vilket inte är helt lätt eftersom det mesta fortfarande ligger i flyttkartonger eftersom garderoberna inte är färdigbyggda (och herr Snickare verkar ha gått under jorden). Oh well.

3 kommentarer:

  1. Sitter på jobbet och läser om mina syskonbarn som jag ännu inte har träffat. Snart undrar nog mina kollegor varför jag gråter. Blir så rörd! Men jag kommer nästa söndag!! Då ska jag gulla med Stella och Signe hela dan!
    Massor av pussar!

    SvaraRadera
  2. Det där känner jag igen. Inte så många kilon kvar att gå ner men kroppen är liksom annorlunda. Magen "beter sig" konstigt. Att så få kilon kan göra sån skillnad. Mycket mysko.

    SvaraRadera