onsdag 24 oktober 2007

5 månader


I dag hurrar vi för Signe och Stella som fyller 5 månader! Tänk att det redan har gått fem hela månader sen den där dagen då de inte fick stanna inne i mig längre! Även om jag gnäller ibland så är det faktiskt underbart att vara mamma! När de tittar på mig med sina stora blå ögon och ler sitt största leende. När vi skrattar och busar. När en snorig bebis somnar mot min axel.

Dagen till ära har vi smakat mosad potatis för första gången. Det gick ganska bra. Inte helt lätt att förstå hur man gör när man äter, men de grinade i alla fall inte illa. Så vi fortsätter med potatisen i några dagar och ser hur det utvecklar sig.

15 kommentarer:

  1. grattis stortjejorna!
    mat är skumt... våra sörplar gröt om kvällarna. nöjt nu, men mycket skeptiskt i början.

    SvaraRadera
  2. kapybaran: tack! våra tjejer verkar gilla det mesta ;) gör kvällsgröten er nattsömn bättre? det vore ju en lisa för själen!

    SvaraRadera
  3. GRATTIS på femmånadersdagen!
    Vicka stora tjejer!

    Kramar

    SvaraRadera
  4. Grattis sessorna!! Mat är gott, jag har ett svagt minne av äppelgröt från min barndom... tror jag tyckte om det...? =D Kram Emma

    SvaraRadera
  5. mams: tackae!

    emmapemma; gröt blir nästa steg!

    SvaraRadera
  6. nätterna är något lugnare nu. oftast bara en amning. vet inte om det beror på gröten, men vill gärna inbilla mig det (man söker ju alltid förklaringar...).

    SvaraRadera
  7. kapybaran: det låter ju nice med bara en amning!!

    SvaraRadera
  8. ååh bilder! :) dom är så söta dina prinsessor, och stora! ja tänk att det redan gått fem månader! trevlig helg

    SvaraRadera
  9. tina: det är helt otroligt hur fort tiden går!! hoppas även du får en trevlig helg!

    SvaraRadera
  10. Hipp, hipp hurra! Otroligt att det går så snabbt. Och är så härligt trots en och annan uppförsbacke:D

    SvaraRadera
  11. anna: ja, visst är det härligt!!

    SvaraRadera
  12. Grattis sessorna! Stora tjejerna nu. Det är makalöst vad det går snabbt nu. Även om jag själv har barn så märker man det inte lika tydligt som när man ser andras barn på bild med jämna mellanrum. Häftigt!

    SvaraRadera
  13. camilla: ja, det går verkligen såå fort!

    SvaraRadera
  14. Vilka underbara bilder!!!! Hihihi!!!

    SvaraRadera
  15. minna: visst ser de helt tokiga ut!?

    SvaraRadera