måndag 29 oktober 2007

ännu en intensiv helg

Med förkylning i kropp hos både mor och barn blir man lätt trött. Som tur var har helgen erbjudit många extra armar. I fredags kväll kom svärmor och svägerska. Lördagen ägnades åt lite fix och en myspromenad på stan. Jag fick gå in i några affärer och tom shoppa! Fast shoppingen visade sig ändå vara rätt misslyckad då dragkedjan omedelbart gick sönder i kjolen jag köpte. Suck. Måste hinna byta den på nåt sätt.

I lördagskväll hade vi mys med sushi och äppelkaka (kanske inte den mest tippade kombinationen, men ack så gott!) I går var det sedan dags föe en liten välkomstfest för våra Prinsessor. Eftersom vi inte ska döpa dem (de får själva välja när de blir större) så ville vi ändå ha ett litet galej. Bara för typ närmsta släkten. Vi var ca 30 pers som träffades och hade trevligt. Vi var lata och catrade mat, hur smidigt som helst! Prinsessorna fick massa fina presenter och fick träffa alla nära och kära. Verkligen mysigt!

Nu är det en grå och regnig måndag igen. Vi är alla fortfarande förkylda. Maken är hemma från jobbet. Jag hoppas på en lur nån gång under dagen, för den senaste tidens nattsömn har det inte varit mycket bevänt med...

Hoppas ni, kära läsare haft en bra helg!

3 kommentarer:

  1. Eh, jag skulle bli förvånad om ni inte caterade mat. Hinner du ens gå på toa? ;)

    SvaraRadera
  2. lena; ibland så. fördelen med att amma twins är ju att man inte blir så kissnödig. den mesta vätskan går liksom åt ;)

    SvaraRadera
  3. Hej! Apropå fiskartröjor så hittade jag en sida som har såna men då är det Pippi på dem. Se länken http://www.tommy-annika.se/?cat_id=35&sct_id=80

    Jag fortsätter hålla ögonen öppna.. annars får man väl helt enkelt trava in där de säljer cheap monday.

    /A

    SvaraRadera