söndag 9 mars 2008

bla bla

I går passade vi på när en ledig lördag uppenbarade sig i kalendern. Betade av inte mindre än två kompisdejter på en och samma dag! Lunchbjudning hos A&A. Om man ska bjudas på lunch nånstans så är det hos dem. I går fick vi Lamm-korma och urgod bärpaj. Sessorna försökte riva inredningen och klättra in i öppna spisen. Alla hade trevligt. På kvällen hade vi middagsbjudning för J&C. Lasagne (blev god men lite torr) och latmansefterrätten glass. Jag tycker för mycket om glass för att orka engagera mig att laga nån efterrätt. I alla fall var det mycket trevligt och i morse var det jag som fick sovmorgon. Gick inte upp förrän efter åtta!

I dag åker maken till Norge på kurs (med Kurt) och mormor och morfar kommer hit för att assistera vid babysimmet. Vi ska börja kurs nr 3 i dag. Snart simmar Sessorna Vansbrosimmet! Sen blir det lite försenat födelsedagsfika för morfarn som fyllt år i veckan.

Sen börjar min tuff-tuffa vecka, helt själv med Sessorna hela veckan. Pepp och glada tillrop mottages tacksamt!

3 kommentarer:

  1. Så mycket som våra barn simmar så lär de säkert spöa Melvins mamma i Vansbrosimmet, den nöten har nämligen anmält sig *s*. Ska bli kul att åka dit och fota honom och lägga ut på bloggen

    häls elaka mamman :-)

    SvaraRadera
  2. Melvins pappa menar jag

    SvaraRadera
  3. Massablaj: oj, vilken hurtis! Satsar han på hela Klassikern eller?

    SvaraRadera