fredag 18 april 2008

out and around

I bland, eller oftast faktiskt, är det de oplanerade dagarna som blir de bästa. I dag visade sig maken ha en ledig dag (fast han jobbar kväll och natt) så vi gick i väg på förmiddagspromenad tillsammans. Som blev fika på Café Fågelsången och sen thailunch. När maken gick hem för att göra sig i ordning för jobb tänkte jag sätta mig i solen och läsa medan Sessorna sussade i vagnen. Dock vaknade de rätt snabbt, så vi gick till en närbelägen lekplats. Gungade, åkte rutchkana och åt lite grus. Samt träffade en annan tvillingfamilj. Hur trevligt som helst. Kom just hem och nu bjuder jag på buffémiddag. Ärtor- och majs-plock till förrätt. Till varmrätt morotspannkakor med bacon till. Desserten blir fruktmos. Än så länge har inte mycket åkt i marken (jag bloggar och steker pannkakor samtidigt, multi tasking I tell you!).

Hoppas ni alla har en trevlig fredag. Jag återkommer säkert senare eftersom jag kommer sitta ensammen i soffan när Sessorna somnat.

2 kommentarer:

  1. Det låter som en himla härlig dag - vad underbart! Hoppas ni får en lika härlig helg, alla fyra:D

    SvaraRadera
  2. anna: tack! Hoppas även ni får en fin helg.

    SvaraRadera