lördag 12 april 2008

projekt inredning

När vi flyttade in i vår lägenhet förra året gjorde vi (läs maken) ett jättejobb och fixade och tapetserade och byggde garderober och lade golv, mm. Sen kom Sessorna och sen dess går fixandet i en långsammare fas. Men i dag har tyg till vardagsrumsgardiner inhandlats. Den ömma modern (min alltså) ska sy dem, eftersom jag inte begåvats med nån syslöjdsgen. Sen har vi äntligten beslutat oss om vad som ska bli av "det tomma hörnet" vardagsrummet. Vi har velat fram och tillbaks mellan olika typer av möbler och kanske ett piano. Men insett att det blir för trångt och uppstyltat att ha nån möbel där. Så det ska få bli en vägg full av konst. Nu måste bara konsten införskaffas... Tips emottages tacksamt. Vi vill inte köpa på IKEA eller Gallerix, men det måste inte vara svindyr pretto-konst heller.

6 kommentarer:

  1. Litografier kan gå att hitta för inte allt för många pengar ibland. Kolla sodragalleriet.se, där finns en del grafik. Min favorit är Lisa Rinnevou. Men det är klart ska man fylla en hel vägg blir det ganska dyrt ändå...

    SvaraRadera
  2. antingen gör du förstoringar av egna bilder på canvas.
    eller så kommer du till estocolmo, fikar med mig och går på museibutiker och köper affischer som du sen lägger en peng på att rama in på riktigt.
    eller så finns säkert tusen coola sajter att handla finkonst till brapris på.

    SvaraRadera
  3. skönt med syhjälp, sydde gardiner härom helgen och det är riktigt jobbigt...

    SvaraRadera
  4. e: tack, vilket superbra tips! Hittade genast fina litografier där! Väggen är som tur var inte jättestor, så vi behöver inte ruinera oss!

    kapybaran: fika och konstrunda i huvudstaden låter najs! Canvastavlor har jag funderat på.

    fru a: ja, jag har förstått det. Själv syr jag inte. Alls.

    SvaraRadera
  5. Åh, vad glad jag blir. Jag älskar tavlor och är så himla trött på att alla hoppar över konsten för konstiga, förtryckta fondväggar. Eller tygstycken i mönstrade tyger. Konst är levande och har en själ, det är bra för ett hem.

    SvaraRadera
  6. emma n: ja, det är nåt speciellt med tavlor! tyvärr har vi alldeles för få, men det får gärna ta en livstid att samla på sig massa fin konst!

    SvaraRadera