fredag 4 april 2008

sunk

Vårt hem är i desperat behov av en storstädning. Det prioriteras hela tiden bort. När jag är ensam hemma med Sessorna är det inte läge. Då blir det mest plock och småstädning. De få timmar som jag och maken är hemma och vakna samtidigt använder vi till att umgås som familj. Alltså blir det skitigare och skitigare i hörnen. Jag vet att det inte gör nåt, men nu börjar jag bli sugen på ett rent hem. I dag gav jag diskbänken en rejäl omgång, men det är ju bara en piss i Mississippi. Städfirma kanske är svaret?

4 kommentarer:

  1. indeed it is!
    vi prioriterar vår tid högre än att ägna den åt städ, varför det varannan vecka kommer en ängel och röjer huset åt oss.
    väl investerade pengar.

    SvaraRadera
  2. Vi har det precis likadant hemma hos oss. Det lilla vi är lediga tillsammans använder vi till att umgås som familj, annars kanske man inte är en familj så länge...

    Men nog sjutton skulle det var skönt om någon kom och dammsög, torkade golv o dyl en gång i veckan.

    Hmm, kan man skriva till tomten om sådant? :)

    SvaraRadera
  3. Det där städprogrammet på TV4? Jag tror inte ni kvalar in dock, och scary vad dessa städdamer hittar på sina uppdrag:)

    SvaraRadera
  4. kapybaran: ska kolla om det finns en ängel åt oss också!

    mickis:tomten bör tillfrågas!

    anna: riktigt så illa är det lyckligtvis inte!

    SvaraRadera