måndag 18 augusti 2008

busblogg

Första dan på jobbet. Har identifierat och loggat in på datorn. Hejjat på massa folk. Lunchat. Testat nya kaffeapparaten. Labbat lite grann. Läst lite grann. Organiserat nya skrivbordet (måste komma ihåg att ta med lite mysprylar så det känns som hemma). Bondat lite med nya rumskompisen. Ska läsa lite till och sen gå och dricka öl. Jag är ju gräsänka den här veckan.

För övrigt tänker jag inte sluta blogga för att jag börjar jobba, men ska försöka (jag sa försöka) begränsa bloggandet till hemmets lugna vrå. Jag måste ju för tusan jobba på jobbet!

12 kommentarer:

  1. Det är inte lätt att hinna med allt när man jobbar. jag är så kvällstrött också.

    SvaraRadera
  2. glamour...: kvällstrött is my middle name!

    SvaraRadera
  3. Ja, den stora kvällströttheten lär du känna av, tror jag. För mig var det i alla fall så.

    SvaraRadera
  4. yogamamma: jag har alltid varit kvällstrött. förväntar mig inte att det ska bli bättre nu...

    SvaraRadera
  5. hoppas det känns bra med första dagen avklarad och att du njutit av efter-jobbet-ölen!

    SvaraRadera
  6. Grattis till första jobbdagen! Lite skolstart över det hela, den 18 augusti och allt. Hoppas du får en fin vecka, utan dina sessor, men med mycket egentid. Gör något du längtat efter varje dag!

    SvaraRadera
  7. Visst är det härligt att börja jobba? Hur mycket man än älskar de där hemma så är det så skönt att jobba. Om inte annat så för att man får längta lite efter sina älskade.

    Ha en bra familjefri vecka!

    SvaraRadera
  8. Visst är det härligt att börja jobba? Hur mycket man än älskar de där hemma så är det så skönt att jobba. Om inte annat så för att man får längta lite efter sina älskade.

    Ha en bra familjefri vecka!

    SvaraRadera
  9. Visst är det härligt att börja jobba? Hur mycket man än älskar de där hemma så är det så skönt att jobba. Om inte annat så för att man får längta lite efter sina älskade.

    Ha en bra familjefri vecka!

    SvaraRadera
  10. fru a: dagen är avklarad och ölen avnjuten. nu ska jag slappa lite i soffan och sen gå tidigt i säng.

    anna: jag ska försöka njuta duktigt.

    mickis: himla skönt faktiskt!

    SvaraRadera
  11. hoho - blogga på jobbet gör jag hela tiden ;) Fast jag kollar jobbmail hemma också så det jämnar väl ut sig.

    SvaraRadera
  12. sara: jag har ju egentligen inga arbetstider, så det är ingen som hindrar mig från att blogga på arbetstid. Mest för mig själv, att jag vill hålla viss diciplin... Och komma hem till Sessorna i tid!

    SvaraRadera