torsdag 27 november 2008

duracellkanin

I går tokjobbade jag hela dagen så jag inte ens hann äta lunch (och det, mina vänner, är nåt som aldrig händer annars. jag äter lunch. annars svimmar jag. men i alla fall, igår åt jag ingen lunch). Cyklade hem i snömodden, åt middag (asgod lammgryta som maken lagat). Badade Sessorna. Nattade Sessorna. Bakade lussekatter (ja, det blev katter och inte längder). Kollade på Gray´s samtidigt som jag bakade klart. Läste ut en bok. Kunde inte somna för jag var så uppjagad.

Hallå, hur tänkte jag? Borde lagt in lite nedvarvningstid under kvällen. Men jag var så speedad. Som en duracellkanin. I dag är jag typ lika speedad. Fast jag har åtminstonde ätit lunch. Utsikterna för att jag hinner med eftermiddagsfika är också goda. Hur det kommer gå på kvällens rep står skrivet i stjärnorna. Antingen går det asbra, eller så däckar jag i pausen.

Undrar när jag kommer bli trött?

3 kommentarer:

  1. Hoppas du stod/satt upp hela repet och att du hann varva ner på kvällen innan det var dags att nanna kudden. Ha en bra helg!

    SvaraRadera
  2. Har du däckat än eller bara går du och går och går och går a'la duracellkanin fortfarande?! ;-)

    SvaraRadera
  3. Susanne: ja, jag körde för fullt intill midnatt igår...

    G: har faktiskt lyckats varva ner utan att däcka. Fast i kväll lär jag däcka i soffan ;)

    SvaraRadera