lördag 25 april 2009

taxfree

Man måste ju shoppa lite i taxfreen när man åker på kryssning. Sprit dricker vi ju i princip aldrig, så det kändes lite onödigt. Däremot passade jag på att fylla på mitt förråd av lakrits. Finnarna kan ju det där med lakrits, och mitt hushåll är inte komplett om jag inte har Turkisk Peppar samt Pingvinlakrits hemma. Nu har mitt förråd varit tomt sen i julas. Skriande behov alltså.

Dessutom har jag länge tänkt köpa en ny parfym, så nu slog jag till på Marc Jacobs Daisy. Ljuvlig doft i sötaste flaskan i stan. Me like.

5 kommentarer:

  1. Åhh, vilken söt flaska, den måste gå å lukta på. E ute efter lite nytt i dofthyllan.

    Och håller helt med dig ang lakrits:-)

    SvaraRadera
  2. Den doftar finfint den! Bra val! :O)

    Svar: Tackar! Den är ungefär lika stor som min handflata. Vilket egentligen säger dig nada, men ca 7x7 cm.

    SvaraRadera
  3. den parfymen har jag - luktar så gott :)

    SvaraRadera
  4. LilleBus: gör det!

    Susanne: härligt!

    sara: då luktar vi samma-lika nu!

    SvaraRadera
  5. Gosh vilken fin flaska! Den ska jag lukta på när vi drar utrikes snart. Kanske härmas jag! ;) Lyx med välfyllt lakritsförråd!!

    SvaraRadera