måndag 17 augusti 2009

nämen va f-n

I dag skulle jag starta ett stort experiment. Ett som innebär många rätt svåra moment, allt under tidsbrist (eftersom experimentet är så stort). Ett s.k all inclusive-experiment, med alla nödvändiga kontroller på samma gång, helt enkelt nåt som går att publicera. Inte läge för att vara darrig på handen. Och vad händer? Först sover jag uselt några timmar. Sen vaknar Sessorna och är griniga och arga. Tvingar sin mor att ligga på golvet bredvid deras sängar och hålla dem i handen. Alltså sover inte mamman nåt mer den natten. Ligger där på golvet och får ondare och ondare i kroppen, samtidigt som experimentångesten ökar exponentiellt. Nån stans runt 6-snåret (fortfarande liggandes på golvet), bestämmer jag mig för att det inte är läge att göra detta superviktiga experiment i dag. Lite drygt eftersom jag lyckats rekrytera en hjälpreda speciellt för i dag. Men jag har verkligen inte nån lust att fimpa detta experiment. Så det får skjutas på framtiden något. I dag har jag i stället sovit på soffan halva förmiddagen, och nu funderar jag på vad jag ska göra med de två timmar som är kvar innan jag måste hämta Sessorna. Jobba lite? Borde storhandla inför veckan, men det blir nog i kväll. Tar nog helt helt enkelt denna lugna tid till att uppdatera mig lite i immunologivärlden. Hej PubMed!

5 kommentarer:

  1. Visst ÄR det underbart med sådana där nätter? Av någon anledning så inträffar dom ofta dagen innan nåt viktigt.....gäsp!

    SvaraRadera
  2. Planeringar asså, de är som gjorda för att spricka. Och bra gjort att skjuta upp försöket, det är min svaga sida. Ja, att inse när det blir FÖR mycket helt enkelt. Lycka till med experimenten när de blir av!

    SvaraRadera
  3. mellanbarnet: I know! Ofta jobbar jag på tills jag nästan går in i väggen, så jag var lite stolt över mig själv som kunde säga nej i dag. Fast mest känner jag mig som en mesig latmask...

    SvaraRadera
  4. shit vad spännande! vad ÄR det för ett experiment?!

    /hon som ser på Fringe och tror att det är nåt sånt

    SvaraRadera
  5. Pia: eller hur!

    Linda K: asch, det har med mitt jobb att göra. jag ska kolla lite hur T-celler prolifererar som svar på IgE-OVA-immunkomplex med och utan dendritiska celler ;)

    SvaraRadera