söndag 23 augusti 2009

pocket och prassel

Jag ska ju vara med i ett spännande projekt, Pocket och Prassel. Därför publicerar jag detta:

Angående böcker:

* Favoritgenre? Svårt att säga. Jag gillar välskrivna böcker med vackert språk. Biografier är alltid kul.
* Favortiförfattare? (Saknas somliga titlar i samlingen eller har du allt?) Salman Rushdie, Paul Auster, Håkan Nesser, Johan Ajvide Lindkvist, Joyce Carol Oates, Isabelle Allende, Haruki Murakami. jag tror inte att jag läst allt av nån av dessa.
* Genre eller författare som du är nyfiken på? brukar försöka mig på nobelpristagarna men aldrig komma igenom dem. Augustpriset och Bookerpriset brukar mer vara böcker i min smak. Just nu är jag sugen på att läsa Ers Majestäts olycklige Kurt av Lena Ebervall och Per E Samuelson
* Genre eller författare som undviks på liv och död? jag är inte så förtjust i deckare (Håkan Nesser undantaget). Jan Guillou kommer jag nog aldrig mer att läsa nåt av. Harlequin-böcker och liknande går fetbort.
* Läser du på andra språk än svenska? ja, engelska
* Har du någonstans listat böcker som du äger/har läst? nej
* Hur resonerar du kring att få/ge begagnade böcker? jag tycker det är en jättebra idé, böcker slits ju inte så fort och bara den är hel och ren tycker jag det bara är kul!

Angående prassel:
* Eventuella allergier? nope!
* Favoritgodis? lakrits, choklad
* Naturgodis - ätbart eller oätligt? helt ok
* Favoritsnacks? wasabiärtor
* Kaffe eller te? Vilken smak? både och, men mest te. inte fruktteér, men gärna spännande svarta, röda eller gröna teér. Örtté går bort!
* Kryddar helst med? allt! jag älskar spännande kryddor och nya recept!
* Vad tycker du verkligen inte om? färdigmat.

Annat:
* Upplys gärna din hemliga bokvän om det är något annat som denne behöver veta! jag är öppen för det mesta och tycker detta ska bli jättekul!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar