torsdag 3 september 2009

gröntskönt-utmanad



Kapybaran utmanar mig att lista sånt jag är bra/dålig på när det kommer till miljötänk.





Jag är bra på att:

  • handla ekologiskt och närproducerat
  • planera matinköp
  • inte slänga mat
  • cykla istället för att ta bilen
  • tvätta med fulla maskiner
  • diska med full maskin
  • sopsortera
  • minska på flygandet (jag flyger i princip aldrig)
  • inte äta så mycket kött
  • använda lågenergilampor
  • undvika standby

Jag kan bli bättre på att:
  • använda begagnade kläder till mig och barnen
  • shoppa mindre
  • inte tvätta kläder så ofta (men hur lätt är det när man har två kladdiga tvååringar?)
  • inte tvätta i 60 grader (men hur lätt är det när man har två kladdiga tvååringar?)
  • handla ännu mer lokalproducerat/säsongsbetonat
  • sluta äta godis fullt med tillsatser
Jag skickar utmaningen vidare till alla som är sugna!

3 kommentarer:

  1. Jag fotar allt och lite till.
    (Tolka det som du vill...)

    Det rimmade visst.

    Och jag fotar dig gärna! Min mail finns på hemsidan. Bara att slänga iväg ett när du känner för det. :)

    SvaraRadera
  2. Jag fotar alltså barn också. Om det inte framgick.
    Jag ska gå nu.

    SvaraRadera
  3. MissKYD: gött, då ska jag konferera med maken och så återkommer jag via mail.

    SvaraRadera