onsdag 21 oktober 2009

skilda världar

I dag när jag gick från jobbet vid fyra sa en av doktoranderna (23-årig singelkille):
"Skönt att gå hem nu".

Jo visst, men:

  • Jag hade varit på jobbet sen 7 i morse.
  • Sen hemgången har jag hämtat barn, utfodrat barn, sanerat köket och badat barn (maken nattar dem).
  • Nu tar jag en micropaus innan jag ska förbereda morgondagens middag.
  • Sen, vid halv nio börjar min fritid, då ska jag iväg och klättra med 3 kompisar.
Undrar om det var det han tänkte sig när han fällde sin kommentar?

4 kommentarer:

  1. Du kan nog smida på en ursmart kommentar tillbaka om ett tag eller varför inte bjuda hem honom och överraska med dina urgulliga tvillingar, han kan följa med er på Spöket Laban vetja ;-)

    SvaraRadera
  2. den kommentaren brukar jag också få av "de yngre" när jag går vid 4. och jag tänker för mig själv; vänta ni bara så får ni se... :)

    SvaraRadera
  3. Häromdagen skrev en kompis att han _väntade_ på att få åka till jobbet. Själv beskrev jag som en kommentar, hur vår halvtimme ser ut innan vi kommer utanför dörren. Mössor, vantar, kissnödighet, viljan om vilka nallar som ska med, bebisar som skriker, glömd muminkasse med extrakläder etc. etc. Jag fasar för den dagen som man behöver passa ett tåg, en buss som lätt kan missas.. :D

    SvaraRadera
  4. Molly: så får jag göra!

    Camilla: ja, det är svårt att föreställa sig.

    Jenny: åh, denna härliga tid!

    SvaraRadera