fredag 15 januari 2010

skönt och bekvämt


I dag är jag en surpuppa som inte har lust med nåt alls. Men jag gör det jag måste ändå, och längtar hem till familjen och fredagskvällen. Klädd i vad som känns som mjukiskläder, men som förhoppningsvis ändå utstrålar nåt lite mer välklätt. Nästa vecka ska jag sitta i en betygskommité tillsammans med två gubb-professorer. Vid sånna tillfällen är akademiker alltid klädda i tweedkavaj. Jag har lovat mig själv att aldrig göra så. Jag tänker kritstrecksrandig kavaj, några snajdiga jeans och en snygg/cool top under kavajen. Jag måste kanske shoppa i helgen...

7 kommentarer:

  1. Hoppas du rockar under disputationen! Mer fart och fläkt på uni säger nästan-färdig student.

    SvaraRadera
  2. Hej där snyggo ;) Känner jag inte igen den där tröjan tro...

    SvaraRadera
  3. jessica: tackar!!

    Fröet: japp, så är det! Jag älskar den!

    SvaraRadera
  4. kritstrecksrandigt och jeans = mycket snyggt! och akademiskt.

    SvaraRadera
  5. fru a: för akademiskt? Jag tänkte mig snarare lite LindaK-coolt.

    SvaraRadera
  6. nej, nej, inte FÖR akademiskt! akademiskt som i skitsnyggt! för det kan ju akademiskt också vara :)

    SvaraRadera
  7. fru a: ok! Ska se vad jag kan komponera i hop och så ska jag försöka hinna fota en outfit-bild också.

    SvaraRadera