söndag 14 februari 2010

om en söndag

När en ledig förmiddag plöstligt uppenbarade sig var jag inte sen att hänga på Mellanbarnet ut i skidspåret. Även om hon snabbt gled i från undertecknad så var det sjukt najs. Jag är ju nybörjare på långlaggen och blev omåkt av alla utom en tant med skägg och en kvinna i täckbyxor. Men ändå var det najs. Solen sken, snön gnistrade och jag svettades och stönade. Blåbärssoppan vid 7 km-varvningen var gudasänd.

Eftermiddagen har ägnat i finfina vänners sällskap. Sen råkade jag dricka vin till middagen, så den planerade storhandlingen får skjutas på framtiden. Nu ska jag kanske äta en semla till och sen däcka.

6 kommentarer:

  1. Rosenskimrande bra, det skriver jag under på! Tack för en alldeles underbar dag med supergod mat (den salladen var enormt god!) och inte minst bästa sällskapet! =) Kram!!

    SvaraRadera
  2. Hej! Jag har en liten fråga till dig - mejla mig gärna på petra.manstrom@svd.se ! :) //Petra

    SvaraRadera
  3. Omentjej: jaa, det var så najs att ni kom!

    Petra: you´ve got mail!

    SvaraRadera
  4. Kapy: ja, ibland blir det nästan perfekt!

    SvaraRadera
  5. Du är jätteduktig som sliter på i spåret - heja! Jag planerar att köpa semlor imorgon tror inte jag hinner/orkar baka...

    SvaraRadera