fredag 14 maj 2010

för småbarnsföräldrar

Ni som inte är intresserade av barn och deras färdigheter kan sluta läsa nu.

Vi har inte pottränat speciellt hårt (ja, vi är lite lata föräldrar). Men på sista tiden har S&S börjat gå utan blöja rätt långa stunder och det har gått finfint. I går när vi skulle åka till Stockholm ville de absolut inte ha blöja. Så vi laddade med tusen ombyten och drog i väg. Och tror ni inte att de klarade sig hela dagen! Vi har kissat på tåget ("konstig toa!"), på resturangtoa, på rhododendronbuskarna i Humlegården, över staketet på lekplatsen, på tåget igen och till slut bakom en bänk på en busshållsplats på Vaksalagatan (det var kanske inte helt optimalt, men bussen skulle strax komma och jag tänkte bättre på trottoaren än inne i bussen...). Visst har vi väl fantastiska tjejer? Va? Va? Va?

9 kommentarer:

  1. Moster blir väldigt stolt i alla fall!!! Saknar dom små liven!!
    Puss.

    SvaraRadera
  2. Heja heja! vad stolt du måste vara att de är så "duktiga". ( "" då jag vet att det inte är PK att skriva duktig egentligen)

    SvaraRadera
  3. Duktiga S&S!
    Själv vet jag inte hur jag ska få Lill-killen utan blöjan, han vill inte vara utan den.

    SvaraRadera
  4. Hurra- vad duktiga de är, och vilken lycka för tjejerna att bli så stora :)

    SvaraRadera
  5. härliga tjejer!!!
    det är så fantastiskt när det händer. och jag tror helt ärligt att det går sååååå mycket enklare när de själva får bestämma att det är dags snarare än hysteriskt pottviftande föräldrar hetsar på.

    Heja sessorna!!

    SvaraRadera
  6. Jag stämmer in i hurra-ropen! Toppenbra ju :)

    SvaraRadera
  7. tjoho! det är stort när det händer!

    SvaraRadera
  8. Duktiga tjejer! Vi hejar på er! =D

    SvaraRadera
  9. alla: tack för hejjarop!!

    SvaraRadera