fredag 29 oktober 2010

kolla kolla!


Jag har fått en ny klänningskompis! Och så tänkte jag att nästa vecka, då kör vi tema: garderobsvärmare. Alltså sånt som hänger i garderoben och nästan aldrig blir använt. Som en liten variation på Klädutmaningen 2.0, som Alexandra dragit igång. Hennes beskrivning lyder som följer:

ANVÄND DET DU REDAN HAR ISTÄLLET FÖR ATT KÖPA NYTT!

Grundidéen med Klädutmaningen, som är bra för miljön, plånboken och den egna kreativiteten:
1. Inte köpa något nytt (läs köpstopp).
2. Gräva sig djupare in i garderoben.
3. Använda alla kläder minst en gång.
4. Undvika de nyköpa kläderna.
5. Om man absolut behöver något nytt ska man först se om man kan låna, byta eller köpa begagnat.

Joanna har gjort klädutmaningens logga, visst är den fin?
Viktigast av allt är att det ska vara kul, inte tvingande!

Jag tänker köra nån variant av detta under en vecka, och sen försöka få in det tänket lite mer i min vardag. Men nästa vecka blir det vårt tema alltså, vem är på?

17 kommentarer:

  1. Jag är på! Kul. Och bra sätt att rensa i garderoben också för den delen. Eller kanske t o m upptäcka sådant som är glömt.

    SvaraRadera
  2. Min garderob är inte så omfattande och består faktiskt till 99 % av vintagekläder. Så det är klart att jag är på!

    /Kerstin

    SvaraRadera
  3. Garderobsvärmare... tål att tänka på. Hade ju tydligen redan börjat!

    SvaraRadera
  4. wow! Här blir det att inventera garderoben ordentligt (hmm...fast jag rensar ganska ofta...)

    SvaraRadera
  5. Kul tanke! Jag ska bara bli frisk först....

    SvaraRadera
  6. Okej!
    Tanken är att man bara ska använda det man redan har i garderoben, förutom det nyinköpta??
    Kan jag nog allt försöka med...

    SvaraRadera
  7. det är helt sjukt, jag var liksom övertygad om att du skulle välja det här temat.
    känner jag dig lite för bra nu?

    SvaraRadera
  8. K: ja, så tänkte jag!
    kerstin: perfekt ju!
    Spader: lite utmaning ska det ju vara!
    sara: hurra!
    flicka: ja, jag rensar också rätt hårt, men nåt ska man väl hitta.
    Pia: ja, hoppas du blir frisk snarast!
    Mia: precis! häng på!

    SvaraRadera
  9. på förstås! och faktiskt, när jag läst om klädutmaningen, har jag tänkt att det är lite det vi gör med alla teman...? jag tycker att det fått den effekten i alla fall, litegrann.

    SvaraRadera
  10. fru a: ja, det har jag också tänkt på. och jag rensar då och då i garderoben, men nu ska jag försöka gräva mig så djupt in det går. tyvärr är det väl så att de kläderna som inte används så ofta inte görs det av en anledning... kan bli en spännande vecka.

    SvaraRadera
  11. Har hittat många nya favoriter i min garderob sedan jag började för 25 dagar sen!

    SvaraRadera
  12. A.M.M: kul, jag hoppas på nåt liknande!

    SvaraRadera
  13. Om du visste hur gärna jag skulle vilja vara med!! Men jag reser ett litet tag. På sätt och vis är jag på för det blir väldigt litet bagage...

    SvaraRadera
  14. librarybeth: du kan ju köra nån annan vecka!

    SvaraRadera