tisdag 5 oktober 2010

let´s never meet again

Jag brukar storhandla på ICA Maxi. För att det ligger smidigt till. Inte för att det är em på något sätt behaglig upplevelse. Nu har Coop öppnat en stormarknad precis intill. Förra veckan provade jag den av nyfikenhet. Det var en trevlig överraskning. En mycket behagligare, inte så fruktansvärt stor affär. Lite folk, och stort ekologiskt utbud. I dag var jag där igen. Lika trevligt. Nu tänker jag "so long suckers" till Maxi, may we never meet again!

5 kommentarer:

  1. När vi flyttar blir coop vid Röda Torget vår närmsta affär - jag tror det blir bra. Jag gillar inte heller Maxi :)

    SvaraRadera
  2. Spännande. För jag väljer Maxi framför coop alla gånger, men det beror kanske på att coop som ligger i Halmstad är den mest trista butik man kan tänka sig..

    SvaraRadera
  3. Sara: härligt! jag sprang förbi dina nya kvarter i söndags, det blir finfint där!

    Sofie: det är väl olika på olika ställen gissar jag. mest av allt skulle jag vilja undvika stormarknader helt. men de är ju rätt praktiska ibland.

    SvaraRadera
  4. Var just på Maxi och blev inte alls imponerad av deras frukt & grönt - den här gången heller! Nästa gång är det jag som testar Coop, basta! (För de har väl självscanning där med? *löööv självscanning*)

    SvaraRadera
  5. mellanbarnet: vi har hemkörning av frukt och grönt, supernajs! och visst har coop självscanning! bara att plocka fram MedMera-kortet och sätta igång!

    SvaraRadera