onsdag 1 december 2010

-18

I dag var lunchjogg planerad. Och sina planer följer man. Alltså lunchjoggade jag. I -18 grader. Det funkade. För intresserade tänkte jag berätta vad jag hade på mig och hur det kändes. Ointresserade kan sluta läsa nu.

På fötterna: långa skidstrumpor i ull, vanliga skorna, broddar. Frös inte ett dugg. Bra fäste med broddarna.
På underkroppen: fleecemamelucker, vintertajts, tunna vindbyxor. Lite kallt om lår och rumpa, men där fryser jag nästan alltid.
På överkroppen: sportbh, halvtunn fleecetröja, vindjacka. Jag glömde underställströjan hemma, men det gick bra ändå. Lite svalt, hade varit perfekt med underställströjan.
På händerna: termohandskar. Först lite kall om fingrarna, men så drog jag in dem och knöt händerna, och då blev jag snart varm. Nästan för varm.
På huvudet: öronlappar, fleecemössa, fleecetröjans huva upp över hakan och öronen. Frös inte ett dugg om huvud eller ansikte.

Sammanfattningsvis gick det mycket bra att springa i -18 grader. För att inte anstränga luftrören för mycket tog jag bara en kort runda på 4,3 km. Men det skulle nog gått bra att springa lite till. Det jobbigaste i dag var att jag glömt handduken hemma (den med!) så jag fick torka mig med pappershanddukar. Funkar inte helt optimalt...

2 kommentarer:

  1. pappershanddukar - mon dieu!
    peeling ingick eller? :)

    SvaraRadera
  2. Anna: jupp, pealing på kuppen. jag gick in i bastun och torkade mig, inbillar mig att det går snabbare i värmen. tur att jag var ensam i omklädningsrummet...

    SvaraRadera