onsdag 2 februari 2011

smidigt

Det är ju inte som att jag älskar att storhandla, det är det inte. Men ändå, varje söndagskväll är det jag eller maken som tar handlingslistan och drar i väg till en stormarknad. Vi har experimenterat med olika affärer, och tillochmed använt oss av en närliggande aktör dit man kan ta cykel. Men ändå, det är ett meck, och man måste ut från hemmets lugna vrå. Vilket man ju helst inte vill en murrig söndagskväll. Därför har vi provat detta! Jag vet, det finns olika företag som levererar färdiga matkassar till din dörr, men jag vill bestämma själv vad jag ska köpa/laga. Därför funkar detta perfekt för oss. 85 kr tar de för besväret. I söndags missade de den tid de sagt att de skulle komma, och därför slapp vi frakten helt (och de kom lite sent bara, vi var ändå hemma). Mucho smidigt måste jag säga. 

Och nej, detta är inget sponsrat inlägg, jag får absolut ingenting för att skriva detta. Jag vill bara tipsa andra om smidigheten i detta!

10 kommentarer:

  1. Väldigt smidigt o jag skulle direkt köpa tjänsten om den fanns i vår stad!

    SvaraRadera
  2. Bona mode: förhoppningsvis sprider sig detta!

    SvaraRadera
  3. Hej!
    Vi har testat mataffären.se en gång och var då nöjda men tyckte det var så dyrt. Vi kollade igen i höstas kring kostnaden och det är verkligen dyrt. vi storhandlar normalt sett på Ica maxi och satt och jämförde pris på ett antal varor och det skiljer otroligt mycket, kanske 5-10 kr per vara i vissa fall, alltid i alla fall 3-4 kr. Så om man slår ihop det för alla varor plus leveranskostnaden så blir det riktigt mycket pengar. Tyvärr, för jag tror vi skulle vara regelbundna handlare där annars, vi shoppar mycket på nätet i övrigt.
    Jag förstår inte riktigt varför det är sånt påslag dock, de borde ju med mycket mindre kostnader i form av butik osv tvärtom ligga billigare än vanlig butik, leveranskostnaden borträknad förstås.
    En annan detalj var att åtminstone den gången vi handlade var det många varor som bara fanns i kravmärkt osv och även det blir ju väldigt dyrt men det är möjligt att de har större valfrihet på det nu.

    Alexandra (som läser regelbundet men inte kommenterat på länge tyvärr)

    SvaraRadera
  4. Alexandra: när det kommer till pris är jag (tyvärr?) en väldigt omedveten konsument. Fast vi handlar nästan alltid krav/ekologiskt när det finns, och det är jag medveten om att det är dyrare. Får göra en jämförelse där...

    SvaraRadera
  5. jag tittade på detta
    men tycker att varorna är väldigt dyra
    Skulle gärna vilja ha hemkörda kassar

    SvaraRadera
  6. Att ha det gott: jag borde kanske bli lite mer prismedveten...

    SvaraRadera
  7. Vi har handlat via dem varje vecka sedan barnen kom och det är så värt det! Ja det är dyrare, men all den tid vi spar och all den energi vi kan lägga på annat gör att det är såå värt det. Bara detta att slippa ge sig iväg på helgen. Vi är fast!

    SvaraRadera
  8. Ribbolita: ja, det är helt underbart!

    SvaraRadera
  9. Jämför man Mataffärens priser med ICA Skanstull eller Coop Medborgarplatsen skiljer det minimalt... Och bor man i innerstan utan bil är det värt det alla gånger. För vem kan bära hem 6-8 matkassar själv en gång i månaden?

    SvaraRadera
  10. Anna: ja, det kan jag tänka mig! och tänk på hur dyrt det är att ha bil, då blir denna kostnaden minimal!

    SvaraRadera