tisdag 22 mars 2011

snälla tomten

Jag vet att det är långt till jul och så, men det borde väl betyda att du inte har så mycket för dig just nu? Om du kunde ta dina renar och montera en grusuppsopare på din släde och komma hit och sopa bort lite grus skulle jag bli superglad. Annars blir det inte gjort förrän framåt sommaren här, och det är så himla jobbigt att cykla i stora drivor av grus. Jag kan tänka mig att göra avkall på några julklappar om du hjälper mig med detta.

Mvh,
cyklaråretrunt_77

6 kommentarer:

  1. Åh vilket underbart inlägg. Hoppas tomten lyssnar.Då får du gärna skicka honom till mig när han är klar hos dig ;)

    De är ju oftast sjukt sega på att få bort gruset. Oftast var de faktiskt klarar före uppe i Luleå än här nere trots att snön smälter betydligt senare där uppe...

    Kram

    SvaraRadera
  2. Malin: Jag hälsar honom att han ska till Stockholm sen!

    SvaraRadera
  3. Åh ja, nästan det bästa vårtecknet (el. försommar om det vill sig illa) när gruset äntligen försvinner!!

    SvaraRadera
  4. Omentjej: här är de så grymt sega på att borsta bort gruset bara, jag tror de tog det sista i juni förra året :-(

    SvaraRadera
  5. Nu har de börjat här där jag bor! Det allra värsta är borta från en del stråk och det känns mycket lättare att cykla. Men det är inte finputsat på långa vägar ändå.

    SvaraRadera
  6. Anna: lyxigt! här tror jag inte de börjat alls :-(

    SvaraRadera