torsdag 24 mars 2011

torsdagens våriga

















Vårtemat verkar ha blivit "starka-färg-temat" för min del. Men jag är så himla sugen på knalliga färger just nu. Den här tröjan hittade jag också på min Monki-repa för nån dag sen. Helt fantastiskt knall-korallig. Och så begår jag Converse-premiär för säsongen. Fast jag fegade ur lite och tog de svarta i skinn. Vita tygskor är så okompatibelt med cykling genom vattenpölar.

Appropå Converse. Jag möter ju på rätt många studenter i min vardag. Både dem jag undervisar och de som jag möter i korridoren här i Forskningsfabriken (som också är en Undervisningsfabrik). Och i den gruppen finns det många som har Converse vintern igenom. Vita. I tyg. Fastän det är snöstorm ute. Jag får lust att gå fram och säga "Men lilla gumman, fryser du inte om fötterna? Behöver du bidrag till ett par rejäla vinterskor?". Men det gör jag inte. Det skulle antagligen inte vara så uppskattat. Men ändå: Converse mitt i vintern? Vad tänker de på?

10 kommentarer:

  1. Jag gillar verkligen dina chinos som du hade på dig härom dan...man skulle möjligtvis inte kunna få reda på var de är inköpta?

    Hälsar Lisa, doktorand på annan forskningsfabrik

    SvaraRadera
  2. Lisa, de finns här: http://www.zara.com/webapp/wcs/stores/servlet/product/11729/en/zara-S2011/61139/199297/SKINNY%2BSTRETCH%2BJEANS

    SvaraRadera
  3. Min 18-åring går med Converse i ALLA väder under alla årstider.... Hjälper inte med några förmaningar alls.

    SvaraRadera
  4. De där kidsen slutar aldrig förvåna mig. Vi skulle ut och vandra för några år sedan och en tjej dök upp i ballerinaskor...

    SvaraRadera
  5. AnnicaB: dessa ungdomar!!

    Loppanlej: oh my god!

    SvaraRadera
  6. Vilka snygga du hittat på Monki!!
    Tröjan otroligt häftig och snygg!
    Nä, fattar inte heller det där med Converse hela vinter....de måste ju frysa?!
    Själv tillbringar jag gärna tid i min Sorel - varma och sköna :-)

    SvaraRadera
  7. Så vårläcker!!!! Funderar på byxor från Zara men undrar hur storleken är... hmmm.

    SvaraRadera
  8. Jag är doktorand på din forskningsfabrik (känner igen fönsterformen på dina bilder...) och brukar ha ett par converse som inneskor. Fast med iläggssula för att kunna knata runt ordentligt på labbet.

    SvaraRadera
  9. Mia: sorel är finfina grejer!

    Libby: just de här var rätt stora i storleken, jag köpte 36 och jag brukar ha 38 eller 40 på byxor.

    jessicab: då får du vinka i korrirorerna nån gång. som inneskor borde converse funka bra.

    SvaraRadera