måndag 25 april 2011

årets bästa måndag

Ledig. Sov tills jag vaknade av mig själv. Stack ut på en tur på räcern med Mellanbarnet. Hon är sjukt räcer-rutinerad och hittar överallt, inklusive till bästa pausställena där man kan få gratis (!) glass. Hängde lite ute med la familia och bästa grannarna. Gick in och bakade mjuk sockerkaka och kolasnittar medan barnen sprang in och ut i solskenet. Fikade ovan nämnda kakor med la familia och bästa grannarna. Hängde mer i solen i samma sällskap. Grillmiddag i samma sällskap.

Fatta bästa måndagen!

3 kommentarer:

  1. Å imorrn då - kommer bästa tisdagen då??? (sa Libby som blivit arbetsskygg så det knakar om det....)

    SvaraRadera
  2. Håhå, din smickrare där. :) (Sist fick jag betala för glassen på Ängeby, men det var trevligt ändå!)

    SvaraRadera
  3. Libby: näe, det känns som platt fall på den här tisdagen faktiskt

    mellanbarnet: jag kan tänka mig att betala för glassen med! trevlo var det i alla fall!

    SvaraRadera