måndag 30 maj 2011

badboll från Rusta, vi har en badboll från Rusta*

Tänkte att det skulle vara roligare att dra på en utflykt efter maten än att sitta hemma och glo på Bollibompa. Maken var på galej, så jag och barnen drog i väg. Inte till nån 4H-gård eller nåt annat barnanpassat ställe, utan till Rusta. Barnen ville ha såpbubblor, jag ville ha en 8kg-kettlebell. Båda finns på Rusta. Det skulle även visa sig att de har en toa som man får låna om man säger till, nyckeln hänger på en stor pensel. Mycket kul tyckte vissa i sällskapet. De hade även en jacuzzi (utan vatten) uppställd. Två i vårt sällskap försökte klättra ner i den medan den tredje ropade "nej, gör inte så". Det tog ca 10 minuter för två fyraåringar att välja ut varsin förpackning såpbubblor (det gäller att hitta den optimala kombinationen av färg på lock och burk). Precis vid kassan slet jag åt mig två (2!) stycken trepack (3!) Ballerina. Oklart varför, men nu har vi sommarens fika fixat. Skönt att slippa baka och så.

Det var kvällens utflykt.

*blogginläggets titel anspelar på ett högst internt skämt som i princip bara jag, Maken och Syrran förstår. Men det var en rolig sommar. Vi har ingen badboll från Rusta, den gick sönder rätt snabbt. Eventuellt för inte Rusta de mest högkvalitativa varorna. Men det kan ändå vara ett roligt utflyktsmål.

6 kommentarer:

  1. Vilken underbar utflykt! De sorters utflykter kan ibland ta ordentligt på krafterna. ;-)

    SvaraRadera
  2. mia: jopp, men vi tog det rätt lungt. inte var det mycket folk ute heller.

    SvaraRadera
  3. Jag Googlade på Ballerinakex och fann till min glädje att de numera inte innehåller transfetter!
    http://www.goteborgskex.se/produktinfo/sota-kex/test
    Kram
    mams

    SvaraRadera
  4. mams: härligt! du vet vad det blir för fika i helgen...

    SvaraRadera
  5. Den sortens utflykter kan vara tokspännande ju!!!! Sedan kan de bli mer avancerade fast i samma klass... typ tonåringen säger; mamma vi kan väl cykla runt till alla second handbutiker i stan.... (har lovat en sådan utflykt!)

    SvaraRadera
  6. Libby: det låter ju som en fantastisk utflykt!

    SvaraRadera