fredag 5 augusti 2011

yes!

När jag vaknade snortidigt i morse hade jag inte ett dugg lust att gå upp och sticka ut och springa. Löpningen har ju som bekant inte varit min favorit den här sommaren. Men har man bestämt så har man. Åt lite fil med blåbär, drog på kläderna och löparryggan med passerkort till jobbet och drog i väg. Eftersom jag har mindre än tre kilometer till jobbet tog jag en omväg. En omväg som visade sig innehålla en hel del backar. Mest uppför kändes det som. Jag tog det lugnt, lungt och tametusan om det inte kändes skönt! Jag sprang verkligen långsamt, men det var skönt! En fantastiskt fin morgon och när jag kom fram till jobbet 6,6 km senare var jag mycket nöjd. Frukosten bestående av ägg, kesella, blåbär, hallon och banan smakade ljuvligt. Mycket nöjd Frida.

6 kommentarer:

  1. PRECIS så skulle jag göra om jag inte var preggo. Eller nej, det skulle jag inte, men vi kan väl låtsas för min skull?

    SvaraRadera
  2. Katta: klart du skulle! Eller nåt annat coolt som passar dig, typ roller derby. ju. om du inte vore preggo.

    SvaraRadera
  3. Wow vilken härlig start på morgonen, både springet och det ätbara. Själv åt jag mammans jordgubbssylt i yoghurt, i solen på balkongen. Inte så dumt det heller, men en springtur innan det hade nog varit fint för samvetet inte minst.

    Hammarskog har en fin badplats. Där brukar vi hålla till. Nära från stan, lite blandat med småbarnsfamilj och äldre. Rätt lugnt och fint bad, och så är friluftsområdet runt omkring tjusigt. Det får ni testa någon gång!

    SvaraRadera
  4. Gött när man besegrar seghet. Man får ju sin belöning sedan när man är klar!!! Skönt att löpningen kändes bra - utan ajaj i knä!!! :)

    SvaraRadera
  5. Mycket bra gjort! :-)

    SvaraRadera
  6. tina: måste definitivt testa att bada vid Hammarskog.

    Libby: mycket skönt!

    mia: tackar!

    SvaraRadera