torsdag 1 december 2011

ssh!

Mina barn har varsin advendskalender. Av det traditionella slaget där man öppnar en lucka om dagen fram till jul och finner en fin liten bild. I morse var det ett ljus och en snöig stuga. Det tycker de är omåttligt spännande. Nåde den som talar om att det finns barn som har en kalender med ETT PAKET om dagen. För det tycker jag är helt galet och överdrivet och aldrig i livet att jag orkar/hinner/vill ordna det. Så säg inget till mina barn för guds skull, för då kommer det bli ett evinnerligt liv!

10 kommentarer:

  1. ha ha, lovar!

    vi hittade kinderäggskalendrar när vi var i wien. kunde inte motstå eftersom det är småttingarnas favoritchoklad...

    SvaraRadera
  2. Ha ha, håll dem borta härifrån då för jag håller just på att göra en sån kalender:) fast ofantligt oavancerad, tror jag kanske lagt 150 kr totalt. Har faktiskt även återanvänt en del grejer hon glömt bort:) /Johanna

    SvaraRadera
  3. Älskar adventskalender med lucka med bild i!

    /Anna

    SvaraRadera
  4. Linda K: åh, det låter underbart!

    Johanna: låter som du håller det på en lagom nivå. Vissa blir ju helt galna och använder upp ett mindre u-lands hela ekonomi!

    Anna: jag med!

    SvaraRadera
  5. Jag hittade en julgran i trä på Åhlens till den följde med en massa små figurer att hänga på krokarna i granen, figurerna är nu inslagna i 24 små paket. 149 pix, minimal arbetsinsats......men hon har en traditionell tv-kalender också och den är minst lika spännande.

    SvaraRadera
  6. Barnen har fått varsin kalender av farmor med en liten troll samt Lego...
    Annars brukar jag fylla en kalender i trä med massor med små lådor med smågodis...

    SvaraRadera
  7. Eftersom jag satsade på fyra kids kände jag från start att vänja dem vid en kalender m paket... pjuuh.. nä hoppar det men varsin kalender m liten chokladbit i får de, stora som små!!!

    SvaraRadera
  8. Jag sydde ju en sån där med fickor förra året och var väldigt engagerad. Utan att skoja så tog det nog 50 timmar att sy och lika många till för att köpa och packa in små klappar i varje ficka. I år frågade jag Mandy när vi skulle ta fram den men hon RATADE den! Vi har en kalender från lego med några bitar varje dag som tjejerna delar, enkelt är bäst!

    SvaraRadera
  9. Jag sydde ju en sån där med fickor förra året och var väldigt engagerad. Utan att skoja så tog det nog 50 timmar att sy och lika många till för att köpa och packa in små klappar i varje ficka. I år frågade jag Mandy när vi skulle ta fram den men hon RATADE den! Vi har en kalender från lego med några bitar varje dag som tjejerna delar, enkelt är bäst!

    SvaraRadera