lördag 28 januari 2012

febrig

...av skidåkningssug. Vaknar först i familjen och går upp och kollar in på min favoritsida just nu: skidspår.se

Det har varit lite tunt med uppdateringar där på sista tiden. Allt som finns i mina hoods är en 1 km lång konstsnöslinga. Lockar inte. Men i går kväll har den som spårar på min favoritgolfbana skrivit att det nu finns en 10 km lång slinga där. Inte perfekt, men åkbar. Genast vill jag valla skidorna och sticka i väg! NU! Fast det får bli i morgon, för i dag finns inte riktigt tid. Så nu sitter jag här helt skid-febrig och hoppas att spåret håller tills i morgon. Tänk om det kunde ta och komma ett rejält snöfall i dag? Snälla?

4 kommentarer:

  1. Min svåger ska åka vasaloppet och gråter av lycka över all snö som gör att han kan träna här.

    SvaraRadera
  2. och jag som vill våga mig ut på löprunda... gärna kallt men inte halt passar då. Men om du får snön där du är så kan väl jag få slippa i Skåne?

    SvaraRadera
  3. Hur gick det, slapp du ut med skidorna? :)
    /mickis

    SvaraRadera
  4. MisUD: åh, skönt att jag inte ska åka Vasaloppet!

    pralinen: jag tar gärna all din snö!

    mickis: jappedappe!

    SvaraRadera