måndag 16 april 2012

bort med apatin

Jag sitter på jobbet och funderar på allt jag borde ta tag i.
Jag sitter hemma och tänker att jag borde städa, vattna blommorna, byta lakan, etc, etc, etc.
Jag degar i soffan och tänker på kilometrar jag borde springa, muskler jag borde träna.

Det börjar bli ett dåligt mönster. Ett mönster där jag mest tänker på det jag borde göra.

Nu ska jag försöka göra något åt det. I liten skala, men ändå.

Varje dag ska jag ta tag i minst en jobb-surdeg. Behöver inte vara en stor en, men nåt!
Varje dag ska jag göra minst en hemma-fix grej, som att vattna blommorna eller gå ut med komposten.
Varje dag ska jag göra en hemma-pysselgrej som att plantera om en växt eller gå upp med den där grejen på vinden.
(Inte rikitigt) varje dag (men 3-4 ggr i veckan) ska jag jogga några kilometrar eller göra några plankor.
Sen ska jag klappa mig på axeln, vara nöjd och tillåta mig att slappa lite också.

Svårare än så behöver det väl inte vara för att komma ur den här vår-apatin?

7 kommentarer:

  1. Låter ju så enkelt när du lägger upp det så där... Jag borde nog haka på din idé tror jag :), för jag är lika apatisk som du, tänker mest. Tack för sparken i baken! Kram

    SvaraRadera
  2. Låter som en bra plan när apatin tar grepp om en!

    SvaraRadera
  3. Du har en bra plan. Mitt problem är att jag istället har många saker som jag inte borde göra och som jag borde sluta med. Jag tror på en varm vår, en skön sommar och lite nya krafter till hösten. Typ.

    SvaraRadera
  4. Bra förslag, jag tror jag hakar på

    SvaraRadera
  5. Malin: hejja oss!

    Spader: tackar!

    Libby: hoppas det!

    Jenny: oh, jag håller med dig!

    Hon som gick: gör´t!

    SvaraRadera
  6. Men vad skönt att höra att man inte är ensam om sin apati... jag orkar inte ta tag i någonting. Men när grindarna är uppe S K A jag ta tag i kartongerna i "biblioteket". :)

    SvaraRadera