lördag 28 april 2012

om några frågor

Typ36-morsan har utmanat mig, och jag svarar lydigt.

1. Det här med att Kent släpper nytt material. Hur intresserad är du på en skala från 1-10?
Cirka 0. Jag gillade Kents två första skivor. Det var ca tusen år sedan. Jag har tröttnat nu.
2. Pensionen! När ska du gå i pension?! Vid 55? 60? 65? Vad har du för planer då? Sälja huset? Flytta? 
Förverkliga vad? och hur går det med pensionssparandet?
Ah lalalalala (håller för öronen och sjunger), jag tänker inte på pensionen. Jag är ju så ung (eller nåt). Pensionssparande, ah lalalala...
3. Hur länge kokar du dina ägg?

Lägges i kallt vatten, 4 minuter i efter uppkok.
4. Vilken radiokanal lyssnar du på i bilen?

P1.
5. Vad är en bra fredagsmiddag?

Ost och chark från saluhallen är ju aldrig fel om du frågar mig.
6. SvD eller DN?
SvD, men hatar ihjäl mig på att den bara handlar om Stockholm. Ska nog byta till lokalblaska.
7. Köpa färdig bearnaisesås – eller göra egen?
Bea = inte gott. Därför: varken eller!
8. Vad har du för planer för valborgsmässoafton?
På Sista April (som vi säger här i Lärdomsstaden) tänkte jag kolla på forsränning med barnen, äta sillunch med vänner och kanske lyssna på Orphei Drängar. Sen ska jag spela med ett storband på bal på slottet (Uppsala Slott alltså) på natten.
9. Vips får du femtusen kronor som du inte visste om, hur bränner du dom?

Spara räknas inte som bränna va (för jag borde verkligen spara)? Ett par dyra skor kanske?
10. Hur skulle du beskriva mig?
Spontan och supercool!
11. Har du vart på tv? När då?
Jepp, jag skymtade förbi när jag spelade på kortegen under kronprinsessbröllopet.

1 kommentar: