onsdag 2 maj 2012

vårens shopping

På sista tiden har jag känt mig lite lätt äcklad över mig själv och mina shoppingvanor. Jag bara köper och köper, utan att reflektera. Så jag har dragit ner, och tänkt igenom varje köpinpuls noga (vilket har resulterat i att jag oftast kommer fram till att jag inte behöver grejen som väckte mitt begär). Ett annat sätt att shoppa smart är ju att handla begagnat. Men tyvärr, jag och klädloppisar går inte ihop. Det luktar illa och jag hittar aldrig nåt fint. Bloppisar däremot, finfina grejer! Så i dag har jag shoppat mig ett par Hasbeens. Gröna och fina. Och så tänker jag att det får vara vårens totala kläd-shopping. Fint så.


9 kommentarer:

  1. Helt i min smak. Har ett par svarta :-)

    SvaraRadera
  2. å jag shoppade de bruna:)

    SvaraRadera
  3. Japp, det där var ett fint köp!! Jag har också svårt för loppisar - de måste vara väldigt (m betoning på väldigt) välskötta för att jag ska funka i den miljön.

    SvaraRadera
  4. Älskar Hasbeens och stod och tittade på ett par på Jackie (eller vad butiken nu heter...) men snålade ur!

    SvaraRadera
  5. Loppisar är inte min grej heller bortsett från att jag sällan hittar något som passar min kropp. Fina träskor. Visst äcklas man ibland av shoppingen i allmänhet. Vi har precis storrensat sommarstället och när man då går runt i jeans och en enkel Tshirt i flera dagar då funderar jag ännu mer över varför jag har så många kläder hemma...

    SvaraRadera
  6. Mia: ja, vi har ju god smak vi två!

    Birgitta: hurra!

    Libby: bättre med BLOPPISAR!

    Fia: ja, de är hemskt dyra till ordinarie pris. Därför finfint med begagnat!

    mis: ja, man kan börja fundera ibland!

    SvaraRadera
  7. Vilket bra köp! Var lite sent ute...´: ) Men jag kan allt handla på Tradera. Gillar hela grejen med att sälja och köpa begagnat. Tänker att det är väl en tjej ungefär som jag som haft det. Man kommer över det och fynd kan man ju göra!

    SvaraRadera
  8. hallin: ja, man måste vara snabb hos Anna! och Tradera gillar jag med! fast bäst är bloppisar hos bloggare man känner till, då känns risken att bli lurad väldigt liten!

    SvaraRadera
  9. Du blir inte lurad av mig. Skickade m schenker o de bör dyka upp strax <3. Fö tänker jag som Hallin ovan, det är någon som jag som använt grejerna. Varsamt och med förnuft, vädrat och tvättat osv.

    SvaraRadera