onsdag 9 maj 2012

projekt stylist utfört

Vi började med en (alkoholfri) drink och diskuterade kundens behov (och annat man måste dryfta när man inte ses så ofta). Började sedan kolla klänningsläget (för det var outfit till ett bröllop som var aktuellt). Kollade på dyra klänningar. Kollade billiga klänningar. Provade en hög och föll för den billigaste på H&M! Satt som en smäck, nyggare på henne än på modellen nedan. Gick sen vidare till skor. Övertygade klienten om att det är grymt med klack trots att hon är lång. Hittade sjukt fina. Klient och stylist mycket nöjda.

Klänningen. Sjukt fin på. Skorna hittar jag ingen bild på.

6 kommentarer:

  1. Vad är det här! Jag ska också på bröllop i sommar, betyder det att jag kan räkna med att du styr upp KLÄDER OCH SKOR?

    SvaraRadera
  2. tina: det var en väl som frågade om hjälp. Jag hjälper gärna dig också! I löööv shopping ju! Säg vad du önskar typ så hittar jag det åt dig!

    SvaraRadera
  3. Men guuuud så roligt!! Shittans, jag som sällan "orkar" ge mig ut på jakt - ska definitivt fråga dig om hjälp när tillfällen dyker upp (typ hjälp-jag-har-gått-i-slapparkläder-i-ett-år-ska-börja-jobba-igen... nångång efter sommaren ;))

    SvaraRadera
  4. JoHo: gör det, jag älskar att shoppa och gärna åt andra!

    SvaraRadera
  5. Snyggt!! Tar du uppdrag i Skåne också?

    SvaraRadera