måndag 21 maj 2012

veckoutmaningen

Förra veckans utmaning är över. 60 minuter motion och affirmering varje dag. Måndag till fredag gick utmärkt. Lördag och söndag mindre bra. Då var det familjehäng för hela slanten och endast en 30 minuters promenad på lördagen. Men all den rörelse som det innebär att leka med två barn. Så ändå OK.

Nu har Ella presenterat denna veckas utmaning:
















Denna vecka är rätt späckad för mig, både på jobb och fritid, så jag vet från början att några 7 mil gång/löpning kommer det inte att bli. Därför tänker jag modifiera och ta med cykling också. Eftersom det tar mig ca 60 min att springa 1 mil tänker jag mig att 6 min cykel får motsvara 1 kilometer. Och så ska jag försöka få ihop lite gång/löpning också.

Klaga började jag visst med i morse, men jag ska kämpa för att det fick vara veckans enda klag.

Någon som hänger på denna veckas utmaningar?

2 kommentarer:

  1. Jag är med, men tror att detta kommer att bli svårt. Jag springer ju inte, pga mtt knä,så försöker promenera så mycket det bara går.

    SvaraRadera
  2. Malin: vi får helt enkelt köra enligt devisen: "sikta mot stjärnorna". Du kör väl en del spinning, använd min variant: 1 h cykling = 10 km i den här utmaningen?

    SvaraRadera