torsdag 5 juli 2012

ett Hälsingeäventyr

Redan i förmiddags ringde en vänlig bilmekarsnubbe och meddelade att vår bil var hel igen. Jag lyckades hitta en buss som gick till Ljusdal och tog den. Inte för att Ljusdal är ett stort ställe, men det var ändå skönt att Tuppz verkstad låg nära resecentrum. Där stod den, lille Forrden. Nu med hela kullager (eller typ vad det nu var). På vägen hem stannade jag i Järvsö för att hämta semesterölen som var beställd till järnaffärn. En räkmacka hos LillBabs hann jag också med. Hem och mot badet. Hälsinglands playa såklart, det är där jag och Clownen Manne hänger om somrarna.

Nu blir det grill, vad annars?

Hoppas ni njutit av beskrivningen av min rafflande dag. Ni får några bilder också, så att ni riktigt kan leva er in i spänningen.

6 kommentarer:

  1. Trasig bil är lite väl mycket spänning tycker jag. Skönt att den är hel igen.

    SvaraRadera
  2. Äventyrssemester! Ser fantastiskt ut!

    SvaraRadera
  3. Buss i hälsingeskogarna är alltid ett äventyr! :)

    SvaraRadera
  4. Atomflickan: mycket skönt!

    Cecilia: ja. Galet.

    Joho: nu när bilen är hel igen är det skönt!

    Omentjej: gick bättre än förväntat faktiskt!

    SvaraRadera
  5. Alltså, Tuppz? Och sen Lill-Babs och Clownen Manne på det? Och ölen beställs till macken? Låter lite som nån bisarr feberdröm. Jag är inte ens säker på att jag läst det här inlägget längre...

    SvaraRadera