tisdag 1 januari 2013

välkommen 2013

Nytt år alltså. Jag är inte så mycket för nyårslöften, men lite målbilder och förhoppningar är väl aldrig fel.

Jag har hamnat lite fel med ätandet och stoppat i mig grejer som jag inte mår så bra av. Så jag ska försöka bli lite bättre där. Äta sådant som min kropp gillar. Ju äldre jag blir, desto tydligare reagerar min kropp på skräp. Mina svagheter är godis. Jag älskar det. Men mår inte bra av det. Så jag ska dra ned på det. Drastiskt.

Sen hoppas jag att 2013 blir året jag hittar tillbaka till löpningen. Jag ska börja mjukt och fint, så att vare sig min kropp eller mitt psyke kraschar. För det var vad som hände sist. Jag ställde för höga krav på mig själv, och mitt knä ömmade och jag slutade tycka det var kul. Om jag kommer igång igen skulle jag tycka att det vorekul att springa en halvmara igen. Som en revanch på Göteborgsvarvet då jag sprang gråtande i mål. Var så besviken på min tid, trots att den var rimlig, och bra för mig. Realistiska mål, Frida, realistiska mål!

I övrigt vill jag fortsätta träna som jag gjort i år: regelbundet och lustbetonat.

Dessutom hoppas jag på jobb. Antingen som fortsatt forskare på universitetet, eller som något annat. Någon typ av forskningskommunikation skulle vara drömmen. Och jag ska jobba hårt för att uppnå min dröm!

Vad mer? Måla naglarna ofta, tro på mig själv, läsa massor, odla i hälsingeträdgården, en weekend i Paris, kompishäng, friska barn. 2013, vi kommer komma bra överens, det känner jag på mig!

3 kommentarer:

  1. Hurra, jag önskar dig ett fint 2013! Kram

    SvaraRadera
  2. Det låter som bra mål. Jag hejjar på dig och önskar dig ett strålande 2013! Kram!

    SvaraRadera