tisdag 12 februari 2013

när man inte kommer på nåt bra att blogga om


1. Hur gammal är du?
35
2. Hur gammal känner du dig?
26
3. Vad har du gjort i dag? 
Lämnat barn på förskola. Gått på möte. Ätit lunch. Sökt två jobb.
4. Vilken film såg du senast?
Sherlock Holmes
5. Vem ringde du senast? 
En av barnens kompisars mamma.
6. Är du besatt av någonting?
? Allt? Eller inget?
7. Är du rädd för blod?
Näe, inte så länge det håller sig där det ska. Sprutandes ut från en levande kropp: not so najs.
8. Beskriv platsen du befinner dig på just nu?
Vid mitt skrivbord, på BMC i Uppsala
9. Kan du nämna fem statsministrar under 1900-talet i Sverige?
Per Albin Hansson, Olof Palme, Ingvar Carlsson, Göran Persson, Carl Bildt.
10. Googlade du för att få fram svaret på föregående fråga?
Nej.
11. Vilken färg är dominerande i din garderob?
Kanske svart ändå? Men jag har rätt många olika färger.
12. När vaknade du i dag?
Halv sex typ. Vaknar alltid före klockan, vilket är förfärligt onödigt
13. Vilken är din favorithögtid? Påsken. Den är liksom lagom, man får göra vad man vill.
14. Var i världen skulle du vilja befinna dig just nu? 
I en skidbacke fylld med pudersnö.
15. Nämn en plats i världen du besökt som du aldrig vill återvända till?
Maldivernas flygplats. Den var verkligen vidrig.
16. Hur vill du tillbringa din pension?
Tillsammans med maken. I en våning i stan, i Hälsingehuset och på resor runt jorden.
17. Vad lyssnar du på just nu?
Ventilationen.
18. Har du någon gång brutit ett ben? 
Nej.
19. Vilka fem saker vill du inte vara utan i ditt skafferi/kyl?  
Te, frysta bär, frukt, ägg, kesella
20. Vem är din favoritkändis?
Jonas Gardell. Jag har alltid älskat Jonas.
21. Vad är du på för humör just nu?
Lite vemodigt hoppfull. Hoppfull för att jag hittat jobb att söka, vemodig för att jag helst inte vill sluta på det jobb jag har.
22. Vilka världsdelar har du varit i?
Europa, Nordamerika, Sydamerika, Asien
23. Snarkar du? 
Ibland.
24. Vilka yrken har du provat på?
Konditoribiträde, kontorsslav, labbass, forskare.
25. Hur går du helst klädd?
Tjocka strumpbyxor, klänning och kängor.
26. Vilket stjärntecken är du född i?
Skorpionen
27. Vilket är ditt favoritgodis?
Lakrits. Marsipan.
28. Vad sa du senast?
Okej (till kollegan som skulle gå och öva på en presentation)
29. Vilket var ditt bästa ämne i skolan?
Kemi, historia, svenska (konstig kombo).
30. Vad har du på dig just nu?
Kavajsak från Rodebjer, baggy jeans från H&M, DrMartens
31. Vilken är din favoritaffär?
Addnature och Rodebjer
33. Vad har du i dina fickor?
Hellst ingenting.
34. Vad köpte du senast?
Köttsallad och öl och en drink i lördags.
35. Hur många gånger har du flyttat?
8
36. Om du var fast ensam på en öde ö, vilka tre saker skulle du ta med?
Jag vill verkligen inte råka ut för detta! Kan inte ens tänka mig tre saker. Hu!
37. Är du morgon- eller kvällsmänniska?
Morgon.
38. Senaste filmen du såg på bio?
Lånaren Arrietty (jättefin barnfilm)
39. Har du blivit sydd någon gång?
Ja. Efter kejsarsnittet.
40. Har du någon gång badat naken utomhus?
Oh yes. Nakenbad är bäst!
41. Vad åt du till frukost?
Smoothie och ett ägg.
42. Hur såg ditt liv ut för tio år sedan?
Doktorand. Hade ganska nyligen träffat maken (som då var pojkvän). Spelade och hängde med studentorkestern mest hela tiden.
43. Har du någon gång åkt dit för fortkörning?
Nej.
45. Var lägger du din mobiltelefon när du sover?
Bredvid sängen.
46. Vad var det sista du åt?
Lunch bestående av morotsbiffar och sallad.
48. Är du blyg?
Inte direkt.
49. Vilken var den senaste konserten du var på?
Hmm, jag spelar ju konsert ibland, men kan inte minnas sista jag LYSSNADE på...
50. Vad heter du i andra namn?
Johanna Elisabet
51. Har du varit med om en bilolycka?
Nej.
52. Har du något bevarat inom dig som ingen annan vet?
Ja, har inte alla det?
53. Vilken är den roligaste träningsformen?
Skidåkning
54. Har du några husdjur?
Nope, jag är inte riktigt en djur-person.
55. Vill du gifta dig?
Redan gjort.
56. Var växte dina föräldrar upp?
Gotland
57. Har du någon gång ringt polisen?
Nej
58. Har du svenskt ursprung?
Ja, så vitt jag vet. Finns några valloner bakåt i tiden tror jag.
59. Har du, eller har haft, något smeknamn?
Fraidi, Fritky, Fridhemvild
60. Vilka är dina största svagheter?
Kan störa mig på småsaker hos andra. Vill klara allt själv. Har svårt att be om hjälp.

Tack Cecilia för inspo!

4 kommentarer:

  1. Rolig lista, knycker tills i morgon. Thanks! Jag är också skorpion btw!

    SvaraRadera
  2. liten: gör´t! Hejja Skorpioner!

    SvaraRadera
  3. Kul att läsa! Jag kanske också snor nån dag... alltid festligt med listor ;)

    SvaraRadera