lördag 2 februari 2013

shoppa sig lycklig

Barn och make gick till skridskoisen. Jag gav tusan i att vädret inbjöd till vintersport och tog cykeln ned på stan. Främsta mission var badrums-pimp. Stora badrummet behövde nya mattor och duschdraperi, och där fann jag bra grejer på Åhlens. Tänk turkost, orange och prickigt i en härlig färgsymfoni. Gästtoan har länge varit ett bortglömt, trist rum. Nu ska det bli ändring på det. En vägg ska bli guldfärgad (!) och ett skåp ska pimpas, antingen med mustig guldinnehållande tapet (fann tapet-stuv-bitar på färgaffären för 10 pix!) eller bli lika guldig som väggen. Dessutom ska jag hänga upp sådana små tavellist-hyllor (svarta) som ska bli plats för mina nagellack. Kommer bli snajdigt tror jag.

Appropå nagellack så köpte jag även ett matt topplack i dag. Har inte gått igång på matta nagellack tidigare, men nu tänkte jag det kunde vara skoj.

Kollade även in lite kläder och sånt, är ju rätt fin rea nu. Bland annat provade jag ett par please-jeans. Ni vet de där som är så poppis i vissa bloggkretsar. Positivt med dem: de var mkt generösa i storlekarna, och medium var lite för stora för mig. Trevligt när man allt som oftast går om kring och känner sig som en tjockis. Negativt med dem: de var fula som stryk, jag såg ut som en förvuxen dagisunge i dem. Och så priset. Jag som oftast köpet jeans på H&M nuförtin tyckte de var svajnigt dyra. Så det blev inget köp där heller.

Dock ett annat grymt ego-köp: ett par drömskor bara stod där, på halva priset! Hasbeenskängor som jag kollat på tusen gånger i webshoppen, men dissat pga pris och för att det står att de är smala. Jag har inte smala fötter. Men när de stod där, i en fysisk affär, på 50% rea, kunde jag ju inte motstå att prova! Och banne mig om de inte var sköna! Jag tror bestämt jag har Hasbeens-fötter, för även mina träskor sitter grymt skönt på mig. Så jag blev ett par skor rikare! Jag som älskar skor. Nu är jag lycklig igen. Vem har sagt att man inte kan köpa sig lycka?

Men i morgon får det nog bli någon sorts vintersport, om inte förkylningen (som just nu är rätt mesig) inte blir värre förstås. Kanske finns det några åkbara skidspår i krokarna? Lär ju vara snabbt före...

7 kommentarer:

  1. SÅKLART att man kan shoppa sig lycklig! Fina fina skor!

    Men längdspår... hm, jag är tveksam. Sprang i eljusspåret (för att reka) idag. Tyvärr INTE möjligt att åka skidor på. Möjligtvis skridskor på ett och annat skuggigt parti.. ;)

    SvaraRadera
  2. SÅKLART att man kan shoppa sig lycklig! Fina fina skor!

    Men längdspår... hm, jag är tveksam. Sprang i eljusspåret (för att reka) idag. Tyvärr INTE möjligt att åka skidor på. Möjligtvis skridskor på ett och annat skuggigt parti.. ;)

    SvaraRadera
  3. Härlig dag! Gäst-badrum kan man ju med fördel fläska på lite i, låter härligt som du beskriver det. Själv är jag inne på projekt gästrum och nosar...

    SvaraRadera
  4. Åh vad fina! Vi träffades på isen :)

    SvaraRadera
  5. De är så attans snygga de där skorna! Tur att du inte hakat på februaris köpstopp ;)

    SvaraRadera
  6. Klart man kan köpa sig lycka, åtminstone för stunden!! Snygga skor!

    SvaraRadera
  7. De är kanonsnygga! Och halva priset är ett klipp.

    SvaraRadera