tisdag 16 april 2013

men hallå där!



I förrgår började jag äta allergitabletter. Och nu är jag inte täppt i näsan längre. Kanske är jag allergisk. Nu har jag ju inte tillgång till alla erfordeliga kontroller för att leda detta helt i bevis (en klon av mig, med samma symptom som EJ tog piller vore fint, och så en redan bevisat allergisk person som blir hjälpt av just dessa piller som positiv kontroll), men jag nöjer mig med att vara glad över att nästäppan och nysningarna är borta.

Vad jag inte är speciellt nöjd med är vädret. Tidigt i morse var det sol och jag firade med färgbonanza, men nu öser regnet ner. Ja, ja, jag är ju lika färgglad för det!

3 kommentarer:

  1. Vad bra! Kan tillägga att jag testats genom åren och knappt påvisat nån allergi alls i vissa av testerna, även om jag har vartendaste symptom.

    SvaraRadera
  2. Jag har aldrig känt av pollen tidigare (förutom om jag får det direkt på huden, efter att tex ha badat i en sjö med en massa pollen på ytan eller rullat i gräset under tex en björk), men förra året började jag känna av pollen. Snorig, ont i bihålorna osv. Lindrades av allergimedicin.

    SvaraRadera
  3. Cecilia: ja, de där testerna är inte så pålitlitliga. I should know, immunolog och allt...

    Linda: jaja, tillslut kommer det alltså!

    SvaraRadera