fredag 9 augusti 2013

firar fredag

En fredag i en sommarledighet som inte riktigt är slut än (lyxen i att vara mellan sysselsättningar). Då bestämde jag mig för att ta tag i kosten. Jag är bra på att balla ur med ätandet, speciellt när det är ledigt och soligt. Älskar man glass och kanelbullar är det rätt frestande under sommaren. Men nu är det nog. Från och med i dag är det kaloriräkning som gäller. Ingen diet eller så, bara vettig mat i rimliga mängder. Är sjukt peppad faktiskt. Dundrade i med löpning och lite yoga också. Fint sätt att fira fredag om ni frågar mig. 


4 kommentarer:

  1. Finfint! Räkna kalorier är grejen, gjort det en gång förut och det funkade kanonbra. Nu har jag gjort det en vecka & jag mår toppen. Räknar du i huvudet eller med app?

    SvaraRadera
  2. Jag ska också ta tag i mitt liv igen. Typ på måndag. Måste bara äta upp allt godis och alla kakor från dotterns kalas först :)

    SvaraRadera
  3. Jag har inte börjat räkna kalorier dagligen, men har gett mig i kast med 5:2, tänkte se vad det ger för resultat. Hejja oss!

    SvaraRadera
  4. Härligt! Starkt jobbat!
    Hur känns det med löpningen? Motivation tillbaka?

    SvaraRadera