onsdag 21 augusti 2013

vad man kan göra på en onsdagsmorgon


När det faller sig så att både mannen och jag är lediga, och barnen i skolan? Då hakar man ner sina räcerhojar från väggen och drar ut på de Uppländska småvägarna. Maken guidade och peppade och 6,5 mil senare var vi hemma igen. Jag ska inte säga att det inte var jobbigt, för det var det. Jobbigt alltså. Speciellt när vi efter drygt tre mil kom in i en backig (ja, med uppländska mått mätt) skog. Åh, jag dog! Men sen kom vi ut ur skogen och vips skymtades Domkyrkan vid horisonten och sen var vi hemma. Ja, ungefär så. 

Gissa om lunchen var god?

4 kommentarer:

  1. galning!
    jag försöker förklara för min man att 9 mil Vasalopp är grymt jobbigt, särskilt om man som han är otränad (!) kanske ska se till att han läser din blogg... ;)

    SvaraRadera