söndag 15 september 2013

klant-frida

I går:  skulle jag stavmixa lite. Kan hända att jag pressat stackars mixern lite väl hårt på sista tiden. I går valde den att ge upp med ett högljutt sprak och så blev det stömlöst i köket. Fixade proppen, men fortfarande mörkt. Om jag inte satte på spisen. Då blev det ljust. När det blir så där konstigt med elen är det tydligen en fas som gått. Bara det att jag inte hittade några faser i proppskåpet. Efter konsultationer över diverse kanaler lyckades jag hitta ett skåp i trapphuset, och så var köket ljust igen.


I dag: skulle jag rösta i det där kyrkovalet. För det ska man ju. Vallokalen låg i ett område åt helvete off, men det fick bli en utflykt. Jag har ju ändå bott där för tusen år sedan, så hur svårt kan det vara? Uppenbarligen jättesvårt. Jag kunde inte hitta lokalen. Trots iPhone och gps och tjofaderittan, så nu har jag inte röstat. Allt är mitt fel om SD tar över makten i kyrkan nu.

Bonusklant: Glömde handlingslistan på storjandlingen. Lyckades ändå komma hem med alla grejer utom två. Rätt duktigt ändå!

1 kommentar:

  1. Typiskt att du inte hittade fram! Är lokalerna svåra att hitta BLIR ju valdeltagandet lågt... men imponerande med handlingen!! Hade aldrig i livet jag lyckats med!

    SvaraRadera