måndag 25 november 2013

men vilket mys

Var hos min frisör i dag och bättrade på frisyren. Den ska bli lite längre, men behövdes ändå ansas, och utväxten blekas. Först var det bara hon och jag där, sen dundrade hennes kollegor in och började fixa med deras julskyltning. Julmusik i högtalarna, glögg, pepparkakor, skumtomtar och knäck. Fönstret blev fantastiskt vackert och jag bara satt där och mös i min stol. Gav upp några glada hejarop till pynterskorna. Gick därifrån med fräscht hår och en mysig känsla i magen. Härligt.

4 kommentarer:

  1. Tänk om det kunde vara sådär mysigt att gå till frissan. Istället för lite halvångest ;)

    SvaraRadera
  2. Det lät som riktigt skön avkoppling! Frissa och julstämning i ett. Bild? :-)

    SvaraRadera
  3. Gud, måste ta tag i detta med julen så man får lite julkänslor...Är jultrög!

    SvaraRadera
  4. I will not: du får komma till Uppsala och min bästa frisör!

    Mia: det syns inte så stor skillnad, utväxten är borta och det är allmänt uppfräschat.

    MisUD: samma här!

    SvaraRadera