söndag 15 december 2013

när tredje ljuset brinner



Drog vi hela familjen till Stockholm. 
Mötte upp mamma, pappa och syrran för lite storstadsjul.
Åkte spårvagn.
Gick på Skansens julmarknad.
Åt julbord tills vi nästan sprack.
Har jag köpt alla julklappar.
Men inte slagit in dem.
Gjort ett schema för nästa vecka, inklusive kvällarna. Scheman gör mig lugn och trygg.
Var vi lite besvikna över att det regnar. Det är väl inget julväder. "Det är ingen vidare julstämning" konstaterade Signe-barnet när hon tittade ut från tågfönstret.

Har ni haft en fin tredje advent?

2 kommentarer:

  1. Ja! Alla paketen är inslagna och jag har fått skinkmacka och julmust. Dessutom har jag gjort mintchokladtryffel som blev mycket god. Granen är klädd och barnen har varit glada större delen av dagen.

    SvaraRadera
  2. Ja faktiskt! Var pigg en hel dag (otroligt, men sant). Tvättade och städade lite (inte kul, men skönt när det är klart). Fikade med en kompis, kollade lite House of Cards, fikade med hela (!) familjen och fick tom ihop ett julkort på hela (!) familjen. Bra dag. Nöjd. Idag är jag trött igen. Ordningen återställd.

    SvaraRadera