måndag 27 januari 2014

27. Om jag blev tvingad (under pistolhot) att spela i ett band…

Behövs inte direkt något pistolhot för mig. Jag är ju någon sorts hobbymusiker, och även om orkestern jag spelar i just nu inte direkt klassa som ett band...


...så har jag varit med i Glansbandet. Ett eminent storband bestående av mestadels läkarstudenter (och så jag som nästlade mig i på ett hörn).


Japp, det är jag och maken där ovan.

Jag, igen, fast inte med med maken. Inte min make i alla fall.
Men om jag skulle vara med i ett band nu? Jag har ju alltid varit svag för U2 och Bono, men tror inte att varken saxofon eller klarinett platsar hos dem.

Nej, om jag får drömma (pistolhot behövs inte här) så får det bli ett kletzmer-band. Ett bra ett där jag får yla som en galning på klarinetten. Ni ser ju själv hur kul de ser ut att ha. Och musiken! Underbar! Och så behövs det uppenbarligen lite tjejer där också!




5 kommentarer:

  1. Vilken redogörelse. Tror det där med klezmerband är din grej. U2 vore ju annars fint men som du säger, svårt med klarinetter där.

    SvaraRadera
  2. Du är så himla cool alltså :)

    SvaraRadera
  3. I will not: jag vet inte om klarinett är just så coolt, men ändå. Tack!

    Libby: hehe

    sara: tackar!

    SvaraRadera
  4. Haha, those were the days! Så stylish man var i sin orkester-outfit!

    SvaraRadera