måndag 25 augusti 2014

hej måndag

Helgen, ja den bara svischade förbi. Jag ägnade mig åt att vara extremt trött (fredag kväll och söndag kväll), spela musik (lördag och söndag), gå på bröllop (lördag), åka långt i buss (söndag). Tog inte ett enda kort (vem är jag ens?). Men det var i alla fall en bra helg. Fredagsvinet var fantastiskt gott, barnen var nöjda med att både ha kompis som sov över (fredag-lördag) och ha älskad 16-åring som barnvakt (när vi var på bröllop). Söndagens tretimmarsresa (tur och retur) för att spela tre låtar kändes något överdriven, men å andra sidan spelade vi snyggt, och det är inte att förakta. Brudparet var vackra och lyckliga, den helgrillade grisen god och dansandet och minglandet trevligt.


I dag är jag en kombination av trött och energifylld. Trött efter helgen, men peppad inför veckans alla roliga arbetsuppgifter. Kör på klänning, långkofta (som jag kommit att älska den där långkoftan), kattsjal och nitskor. Och så det röda håret då. Jag älskar det!

2 kommentarer:

  1. Bröllop med helgrillad gris?! Låter filmiskt!

    SvaraRadera
  2. Akan-Kakan: so it was! Jag och maken blev så till oss att vi började planera fest för 10-årig bröllopsdag. Fast det är två år tills dess...

    SvaraRadera