onsdag 20 augusti 2014

kedjedrickare

I dag har jag hängt med en amerikansk journalist*. Det var spännande. Han antecknade väldigt sparsamt (jag antecknar massor när jag intervjuar), och spelade inte heller in (det gör inte jag heller). Var dessutom grymt påläst om life science-branchen. Men det som imponerade på mig allra mest var att han kedjedrack kaffe. Har aldrig sett någon dricka så mycket kaffe (och betänk då att jag jobbat 15 år på universitetet och har en man som är läkare). Från klockan 9 till 12:30 drack han KONSTANT. Under alla förmiddagsintervjuer fyllde han på sin mugg hela tiden. Tog en to go när vi gick över gatan för lunch, och fortsatte sedan med det svarta guldet som måltidsdryck. På eftermiddagsintervjun serverades bara en kopp, och jag svär, jag såg hur han började skaka av abstinens efter 20 minuter. IMPONERANDE. Själv drack jag en på förmiddagen och en till lunch och började sen känna mig lite över-koffeinerad.

*Han var på besök för att få sig en uppfattning om svensk life science. Jag var del av guide-teamet som en del av mitt projektledarjobb.

2 kommentarer:

  1. jag mår lite illa bara av att läsa. den där känslan när man druckit för mycket kaffe, brrr. min chef går konstant runt med en kopp, spelar ingen roll om det har blivit kallt heller :O

    SvaraRadera
  2. Linda K: ja, det kändes inte sunt någonstans. Och kallt kaffe är ju vidrigt!

    SvaraRadera