måndag 3 november 2014

3. ibland tänker jag att jag borde…

...vara lite mer aktiv om kvällarna. Göra pyssliga fotoalbum, skriva en roman eller åtminstone vika lite av det där  tvättberget som aldrig tycks minska. Öva på min klarinett, sticka ut och jogga eller köra lite hemmaträning. Jobba undan lite journalistjobb, baka bröd eller rensa i garderoberna. Men nej, kvällarna är inte min bästa tid på dygnet. Jag kämpar mig bara igenom tiden mellan middag och läggdags med så lite aktiviteter som möjligt. Natta barnen, kolla internet, kanske läsa lite i en bok innan jag nöjt konstaterar att klockan passerat 21:30 (eller 21:00 till nöds) och det är okej att krypa ner i sängen.

2 kommentarer:

  1. Åh, men alltså. Vissa är morgonpigga, andra kvällspigga. Jag tycker inte att du ska försöka klämma in mer på dina kvällar - det låter som du har ett bra upplägg nu! :)

    SvaraRadera
  2. JoHo: du har säkert rätt! Men jag känner mig så LAT när jag inte gör massa saker på kvällarna. Fast, om jag gör massa saker blir jag så TRÖTT. Suck.

    SvaraRadera