fredag 9 januari 2015

fredagsfys och nya kängor

I dag har jag unnat mig lite trevligheter. Avskyr egentligen det uttrycket, men ni fattar. 


1. Nya Kavat-kängorna på. Det är för kallt och för smutsigt ute för dessa reafyndade skönheter. Så de fick åka i påse i cykelkorgen och först i kontorets varma, rena vrå ta Meindelkängornas plats på mina fötter. Genialiskt sätt att få använda sina snygga men inte vinterkompatibla skor även vintertid. 


2. DUBBLA träningspass på lunchen. Först ass n abs (mördarträning för ben, rumpa mage) och sedan sportmassage. Med hjälp av foamroll och bollar fick vi massera triggerpunkter. Smärtsamt på ett sätt som jag älskar. 

Ja, det var det. Nu är det fredag eftermiddag och jag har landat i soffan. Tänker mata min kropp med korvstoganoff och min själ med På spåret, som den Svenne-hipster jag ändå är. 

Glad fredag på er!

1 kommentar:

  1. Har testat sportmassage och denna smärta. Fast lite skönt iofs men då jag bara har två pass på gymet som jag hinner med ( samt löpning från jobbet två dagar i veckan) lägger jag gärna den tiden på andra pass men hade jag TID hade jag gärna kört mer sportmassage.

    SvaraRadera