måndag 12 januari 2015

måndag

Sov som en kratta. Vaknade flera gånger och kände mig stressad och nervös. Försökte lugna ner mig och tänka på att jag faktiskt inte är stressad eller nervös (för det är jag inte), men nattsömnen blev ändå sådär.

Sen måste jag ju erkänna, trots att jag är en vinterälskare, att det inte är optimalt att cykla i snö. Trots att snöröjarna gjort ett bra jobb så kommer det ju vallar av modd och fläckar av is som är rätt läbbiga. Lägg till att mitt knä har bestämt sig för att göra ont igen (trots avsaknad av löpning och ihärdig foamrolling), vilket gör cyklingen än tristare.

Så, det är måndag, och med en sådan start så kan det ju bara bli bättre!

2 kommentarer:

  1. Åh, typiskt! Hoppas att dagen utvecklat sig i rätt riktning! Håller med dig om att det är lite jobbigt att cykla i snö... läskigt. Även med dubbdäck. Vi får ta det försiktigt!

    SvaraRadera
  2. JoHO: yes, det blev bättre. och nu är det i alla fall lite lättare att cykla, bara lite läskigt med isfläckar!

    SvaraRadera