tisdag 24 mars 2015

hallå där!

Var tog jag vägen? Helgen var väl en sådan där helt vanlig helg. Maken jobbade natt fredag till lördag och då blir det alltid lite trist. Ingen annan vuxen hemma på fredagskvällen (men jag hade två bonusbarn med och vi hade det mysigt) och sedan sover han (såklart) halva lördagen. Jag och barnen gick på SciFest och fick se Bebbe (Hjärnkontoret ni vet) ha kemishow. Uppskattat av stora och små. Sedan blev barnen trötta och fick utbrott och då blev mamman också trött. Skärpte i alla fall ihop oss till kvällen då jag och Stella gick på gospelkonsert.

I söndags var det barnens tur att sjunga, med sin kör på familjegudstjänst. Vädret var ju maxat trist så vi åkte till köpcentrum. Maken storhandlande mat och barnen tog hål i öronen (!). De har tjatat länge och nu fick de äntligen. Mycket spännande och lite ont. Nu gäller det att tvätta morgon och kväll och inte pilla. Spännande, som sagt.

Hela tiden har dock ett svagt illamående/yrsel legat över mig. Så igår ringde jag vårdcentralen som bekräftade min hemma-diagnos: vätska i örongångarna pga segdragen förkylning. Rekommenderades kortisonspray som tydligen finns receptfritt nu. Så nu sprayar jag och jobbar hemma för att kunna lägga mig ned när yrseln blir för jobbig. Därav att jag inte är så rolig just nu.

Men nästa vecka är det påsklov och då tänker jag vara frisk och hänga i Hälsingland. Så det så!

1 kommentar: